Hyvän mielen biisit

Suurin osa ihmisistä reagoi voimakkaasti musiikkiin, mutta minä reagoin erityisen voimakkaasti niihin mielentiloihin, mitä musiikkiin sisältyy. En siis mielellään kuuntele radiota enkä voi kuunnella muutenkaan tosta vaan mitä vaan.

Pidän musiikista, mutta minun täytyy olla erittäin valikoiva sen suhteen. Todella todella monet kappaleet ovat aivan älyttömän masentavia ja ellen itse satu olemaan vielä huonommalla tuulella, ne vetävät minut heti alas omalle tasolleen.

Hyvän mielen biisejä on kuitenkin aika vaikea löytää. Iloiset kappaleet ovat enimmäkseen

a) biletysbiisejä
b) superrentoa reggae-chilli-musaa, tai
c) lastenmusiikkia.

Koska en pidä kahdesta ensimmäisestä – enkä varsinkaan toisesta – kategoriasta, kuuntelen enimmäkseen joko lastenmusiikkia tai siihen verrattavissa olevia kappaletta. Superiloista, naiivia ja höttöistä minulle, kiitos!

En pysty sanoin kuvaamaan, kuinka hirvittävää identiteettikriisiä olen potenut tämän asian takia. Lähinnä sellaista, että jos tykkään tällaisista asioista, olen pinnallinen, lapsellinen ja tyhmä. Logiikka on sellainen, että maailmalle ja yhteiskunnalle on hyötyä vain älykkäistä, syvällisistä, uraauurtavista asiat vakavasti ottavista ihmisistä, ja koska minä en ole sellainen, olen turha ja arvoton.

Olen kuitenkin yrittänyt kieltää luonnettani ja tehdä itsestäni toisenlaista, eikä se toimi. Siitä tulee vaan paha olo ja pidemmän päälle kaikenlaisia mielisairauksia. Vielä pidemmän päälle keho voi alkaa sairastaa ihan todella vakavastikin.

Ymmärrän kuitenkin, miksi niin monilla on niin huono olla, kun he eivät kehtaa olla rehellisiä itseään innostavista asioista. Mitä enemmän ihminen teeskentelee sitä enemmän lukkoja ja pahoinvointia hänelle muodostuu.

On ihan älyttömän haastavaa olla rehellinen itselleen ja joutua kasvokkain perimmäisten arvottomuuden tunteiden kanssa. Oikeasti ihan todella todella rankkaa. Mutta sitten kun sen joskus harvoin pystyy tekemään, se helpottaa. Auttaa, kun pystyy olemaan rehellinen myös lähemmäisilleen.

Tässä on mun Fluffy Empowerment Panda Kitten Fuck You List

1. Ellinoora – Minä Elän
2. Ellinoora – Carrie
3. Gardiner Sisters – Disney Love Song Medley
4. Idina Menzel – Let It Go
5. Les Misérables – I Dreamed A Dream
6. Idina Menzel, Leo Norbert Butz – As Long As You're Mine
7. Kristin Chenoweth, Idina Menzel – Defying Gravity
8. Kristin Chenoweth – Popular
9. Jodi Benson – Part of Your World
10. Lea Salonga, Brad Kane – A Whole New World
11. Angela Lansbury – Beauty and The Beast
12. Cinderella – A Dream Is A Wish Your Heart Makes
13. Judy Kuhn – Just Around The Riverbend
14. Judy Kuhn – Colors of The Wind
15. Lillias White & kaverit – I Won't Say (I'm In Love)
16. Phil Collins – You'll Be In My Heart
17. Kristen Bell, Idina Menzel – For The First Time In Forever

Tiedän, mitä ajattelet! Biisit numero 5 ja 6 ovat aika masentavia - vain yhden yön kestävä intohimoinen rakkaustarina ja kuoleva Anne Hathaway! Tiedän. Valitsin ne listalle masennuspuuskassani. Kestän tämän, kunhan niitä ei ole tuon enempää.

Kommentit

Suositut tekstit