Ennustuksia
Luin juttua LOHAS:ista eli ilmiöstä nimeltä Lifestyle of Health and Sustainability. Jutussa kirjoitettiin, kuinka vastuullinen ja ekologinen kuluttaminen on vahvasti yleistymässä. Tajusin, että tiesin tämän jo ajat sitten. Olen jatkuvasti ihmeissäni, miten itsestään selviä asioita ”keksitään”.
Innostuin, koska tykkään ennustaa tulevaisuutta. Tarot-korttien lisäksi tykkään tehdä ennustusta ihan perinteisesti intuitiolla. Monet näistä eivät ole edes varsinaisia ennustuksia, koska niitä tapahtuu jo monessa paikassa, mutta seuraavia asioita ”ennustan” nyt kuitenkin. Jokaisen kohdan perässä on enemmän tai vähemmän hyödyllinen markkinarakoidea, jos joku työkykyinen haluaa käyttää näitä ammattilaisen älynväläyksiä hyväkseen.
P.S. Mites mä olen nyt näin paljon innostunut listoista? Ymmärrän kyllä hyvin tällaisten listojen viehätyksen. Tuon tekeminen oli ainakin kivaa.
Innostuin, koska tykkään ennustaa tulevaisuutta. Tarot-korttien lisäksi tykkään tehdä ennustusta ihan perinteisesti intuitiolla. Monet näistä eivät ole edes varsinaisia ennustuksia, koska niitä tapahtuu jo monessa paikassa, mutta seuraavia asioita ”ennustan” nyt kuitenkin. Jokaisen kohdan perässä on enemmän tai vähemmän hyödyllinen markkinarakoidea, jos joku työkykyinen haluaa käyttää näitä ammattilaisen älynväläyksiä hyväkseen.
- Kuluttaminen vähenee ja muuttuu. Minimalismin ja essentialismin aatteet leviävät. Tulevaisuudessa coolia on käyttää samaa takkia koko ikänsä.
Markkinarako: kestävät ja mahdollisimman edulliset, ajattomat vaatteet ja kengät sekä ohjeet niistä huolehtimiseen. - Työ muuttuu inhimillisemmäksi ja mielekkäämmäksi kaikille. Koneet tekevät monet työt. Tuloksellisuuden merkitys muuttuu. Voiton sijaan organisaatiot alkavat tavoitella ekologista kestävyyttä ja panostavat myös asiakaspalveluun. Tulevaisuudessa päivänokoset työpaikoilla ovat normi ja näille on omia tiloja.
Markkinarako: työpaikoille hankittava pimeä ja hiljainen kapseli, teltta tai muu tila. - Perusduuni menee koneille, luova työ lisääntyy. Luovuuden arvostus lisääntyy. Tieteet ja taiteet alkavat saada enemmän rahoitusta, kun taas kuiva bisnes muuttuu epätrendikkääksi. Tulevaisuuden organisaatiot yhdistävät palvelua ja luovuutta.
Markkinarako: tämä on kohta, johon tuotetta on vaikea keksiä, koska ymmärrän niin vähän yritysmaailmasta. Joku Slushin jatkejuttu? - Roskaruoan määrä vähenee. Terveellinen syöminen ja veganismi lisääntyvät. Superfoodien käyttö yleistyy.
Markkinarako: vegaanipitsa ja lisää vegaaniravintoloita. - Holistinen ajattelu lisääntyy. Lokaali ruohonjuuritoiminta ja sen globaalit vaikutukset käyvät jatkuvaa vuoropuhelua.
Markkinarako: tähänkään on vaikea keksiä mitään, koska ilmiö on niin laaja. Ainakin kirja arkisesta holistisesta ajattelusta on tarpeen, jos sellaista ei vielä ole. - Koulutus muuttuu laadukkaammaksi. Kouluissa aletaan yhä enemmän ottaa huomioon erilaista oppimista. Perinteinen luokkamuoto häviää. Nykyinen arvosana-asteikko poistetaan käytöstä. Opetuksessa hyödynnetään leikkiä ja luovuutta, myös aikuisilla.
Markkinarako: opettavaiset aikuisten leikit. If you know what I mean. ;) Not. - Esteettisyyden merkitys kasvaa. Julkiset tilat, kaikenlaiset organisaatiot, kaupungit ja valtiot panostavat suunnittelussaan yhä enemmän esteettisyyteen. Tiloihin tullaan tekemään paljon taidetta, mm. muraaleja. Graffitit muuttuvat valtavirraksi. Rahaa käytetään hienoon arkkitehtuuriin ja muotoiluun. Tulevaisuudessa esimerkiksi pankit voivat näyttää värikkäiltä ja mukavilta olohuonelta.
Markkinarako: viherseinät ja muu kasveihin ja luontoon liittyvä arkkitehtuuri. - Ihmiset alkavat tavata enemmän kasvotusten, kun ruohonjuuritason kansalaistoiminta lisääntyy. Somen käyttö jää nykyiselleen tai jopa vähenee. Some muuttuu entistä enemmän organisointityökaluksi ja markkinavälineeksi. Ihmiset alkavat arvostaa enemmän inhimillisiä arvoja ja läheisiään.
Markkinarako: Olohuonekahvilat, joissa on helppo tiedonhakumahdollisuus. - Ihmiset alkavat tiedostaa ajatuksiaan ja tunteitaan yhä enemmän. Avoimuus ja rehellisyys lisääntyvät yrityskulttuurin lisäksi myös ihmisten välillä ja netissä. Tulee lisää blogeja, joissa asioista puhutaan suoraan.
Markkinarako: hyvin brändätty rehti ja avoin blogi tai vlogi, joka myös naurattaa. - Globaalin viestintäverkoston lisääntyessä ja kulttuurien välisten rajojen hämärtyessä ihmiset ilmaisevat omaa identiteettiään yhä avoimemmin pukeutumis- ja elämäntyylivalinnoillaan. Erilaisuudesta tulee tavallinen ja hieno asia.
Markkinarako: sivusto, joka auttaa valitsemaan tuotteita ja palveluita omien kiinnostuksenkohteiden ja arvojen pohjalta. - Terapiasta, psykologisista ja konsultointipalveluista tulee arkea. Ihmisten kiinnostus omaa psyykeään kohtaan kasvaa ja elämänhallintaa aletaan opettaa laajasti myös kouluissa.
Markkinarako: elämänhallintaleikkikerho lapsille ja nuorille kouluihin.
P.S. Mites mä olen nyt näin paljon innostunut listoista? Ymmärrän kyllä hyvin tällaisten listojen viehätyksen. Tuon tekeminen oli ainakin kivaa.
Kommentit
Lähetä kommentti