Piirsin pokémoneja!

Mun piti jättää Pokémon Go -aihe yhteen postaukseen, mutta minkäs teet, kun on niin innostunut.
Peliä on tullut kuluneen viikon aikana pelattua ehkä vähän liikaakin. Syöminen, siivoaminen ja muu tällainen on jäänyt vähemmälle. Lääkkeetkin pääsivät loppumaan, koska en muistanut uusia reseptiä ajoissa.

Samaan aikaan olen ollut koko viikon kipeänä. Peliä oli kuitenkin pakko päästä pelaamaan, joten sinnittelin pari päivää Ibumaxin voimin, kunnes oli kertakaikkiaan pakko levätä.

Puolikuolleena pelaaminen vaatii veronsa. Olen jo kerran kaatunut pyörällä ja eilen kolautin häntäluuni, kun väsyneet jalat pettivät alta. Nyt istuminen sattuu. Au.

Addiktion voima on valtava.

Nyt on pakko ottaa rauhallisemmin, joten innostuin piirtämään muutaman lempparipokemonini.

Muistan, kun Pokémon-sarja alkoi tulla telkkarista. Katselin sitä silloin hieman, mutta olin siihen aikaan niin innostunut Magic Knight Rayearth ja Sailor Moon -sarjoista (joissa oli samastuttavammat päähenkilöt), ettei pokemoneille riittänyt henkisiä resursseja. Sinänsä huomaan Pokémonissa ja Sailor Moonissa kyllä sen verran yhtäläisyyksiä, etten yhtään ihmettele, miksi olen tykännyt molemmista. Kummassakin sarjassa on joukko erilaisia tyyppejä, kenestä jokaisella on omat yksilölliset vahvuutensa ja heikkoutensa, mikä tekee vuorovaikutustilanteista yksilöllisiä.

Pokemoneissa minua viehättää erityisesti se, miten loogisen systeemin pokemonit muodostavat. Jokaisella pokemonilla on yksi tai kaksi tyyppiä tai elementtiä, ja kyseisen pokemonin heikkoudet ja vahvuudet määräytyvät tältä pohjalta. Kyseessä on ikään kuin monimutkainen kivi-sakset-paperi -peli. Alla havainnollistava kuva.

Lähde: reddit.com

No, ehkä mä en nyt ala esittää olevani joku Pokémon-asiantuntija, kun näin ei ole. Muutamia lempipokemoneja minulle on kuitenkin jo ehtinyt muodostua, osittain vuonna 2000 tulleen Pokémon-elokuvan takia, osittain tämän pelin takia. Alla piirtämäni kuva. :)


Kommentit

Suositut tekstit