Lohikäärme vai jänis?

Olen syntynyt vuonna 1988, joten luulin pitkään, että kiinalainen horoskooppimerkkini on lohikäärme. Muutama vuosi sitten sain kuulla sen olevan sittenkin jänis, vuonna 1987 syntyneiden merkki, koska olen syntynyt alkuvuodesta, ja kiinalainen uusi vuosi tulee vuonna 1988 vähän aikaa syntymäpäiväni jälkeen.

En aluksi samastunut jänikseen ollenkaan yhtä paljon kuin lohikäärmeeseen. Tunsin olevani enemmän omaperäinen, voimakas ja persoonallinen taiteilija-tarinankertoja kuin ahkera ja järjestelmällinen koti-ihminen.

Viime aikoina olen kuitenkin alkanut nähdä itsessäni jäniksen piirteitä. Samalla olen nähnyt itseäni enemmän sellaisena kuin olen - enkä sellaisena kuin haluaisin olla.

Sisälläni asuu kuitenkin vielä pieni lohikäärme. Se tuli esille, kun istuin piirtämään.


Kommentit

Suositut tekstit