Mystinen energiahoito (osa 2)

Photo by Larm Mrah on Unsplash
Kirjoitin viimeksi Voiman Liekki -energiahoidosta täällä. Mutta kuten kaikilla parhailla elokuvilla, tälläkin tarinalla on jatko-osa. Mikään ei valmistanut minua siihen, mitä toinen hoito toisi tullessaan, sillä rohkenen sanoa sen olleen monin verroin edellistä voimakkaampi. Jos et ole lukenut sarjan ensimmäistä osaa, käypä lukaisemassa. Minä odotan täällä.

No niin. Minulla on viime päivinä ollut sellainen olo, että jotain suurta kytee pinnan alla. Olen miettinyt paljon naiseutta, mutta sen lisäksi elämäni tarkoitusta, tulevaa matkaa (siitä enemmän myöhemmin) ja sen sisältämiä ”velvollisuuksia” ja mahdollisuuksia. Koin olevani nyt täysin valmis päästämään irti vanhoista uskomuksista.

Kun tulin takaisin kahden viikon taideleiriltä Espanjasta (vuonna 2015), minulla oli upea fiilis. Olin leirillä ravistellut vanhoja uskomuksiani taiteen tekemisestä ja sillä tienaamisesta ja olin tajunnut, että minullakin olisi mahdollisuuksia tehdä taideprojekteja ja jopa elättää itseni taiteella. Lähdin sitten opiskelemaankin sitä.

Samanlaisia fiiliksiä olen saanut mm. hyvinvointiviikonloppu Areena-seminaarin jälkeen (vuonna 2012), ja toisaalta kun lähdin harrastamaan balettia. Idea oli muhinut päässäni vuosia, mutta pitkään ajattelin, että ”en mä voi, en mä voi. Mä oon liian vanha. En oo tarpeeks liikunnallinen ja notkea ja laiha. Blaa blaa”. Sitten tuli sellainen, että ”miksen voi? Nyt mä muuten teen sen”. Ja ilmoittauduin balettitunnille.

Ennen toista energiahoitoa päätin päästää irti vanhoista uskomuksista. Uudet upeat mahdollisuudet avautuisivat eteeni. Intention luominen energiahoidolle on muuten todella tärkeää, jos haluaa saada hoidosta moninkertaisesti enemmän hyötyä irti.

Ensimmäinen energiahoito oli tapahtunut illalla. Toinen sitä vastoin aamulla. Tunnelma oli erilainen mutta menettely sama. Tällä kertaa hoito oli Eva-Lenan mukaan ”ytimekäs”. Tunsin energiakihelmöintiä joka puolella. Yhdessä vaiheessa rupesin itkemään ilosta, kun ajattelin, mitä kaikkea kivaa tulevassa reissussa voisi tehdä.

Eva-Lena toimii muuten energiakanavana, mikä on vaatinut häneltä kovan työn. Vie kauan aikaa ja paljon voimia opetella kanavana oloa, ja vielä enemmän, jos siihen ei ole luontaista taipumusta. Tukkoisesta lavuaaristakaan ei pääse vesi läpi. Omien ongelmien hoitaminen ja todellisuuden hyväksyminen on ehto onnistuneelle energiakanavana ololle. Siihen ei kuka tahansa noin vain pysty.

Hoito tapahtuu muuten aina asiakkaan ehdoilla. Eva-Lena päästää läpi sen, mihin asiakas on kullakin hetkellä valmis. Hoitaja tai kanavoija ei siis millään tavalla hallitse tai ohjaa hoitoa, ainoastaan kohdistaa sen asiakkaaseen. Eikä ketään voi hoitaa ilman lupaa. Asiakas tekee päätöksen, ottaako energiahoidon vastaan, minkä jälkeen hän päättää, minkä verran ja minne ottaa hoitoa vastaan.

Minun tapauksessani tällä kertaa avattiin peukaloa, sydäntä ja kohtua. Peukalo yhdistetään päähän ja kaulaan. Sen hoitaminen auttaa minua päästämään irti asioista, joita olen miettinyt puhki egoni kautta. Sydäntä avattiin pitkään. Sinne virtasi Eva-Lenan mukaan selkeyttä ja kirkkautta, helppouden tunnetta. Kaikki lillui vitamiinikylvyssä. Tuntui lempeältä ja hellältä.

Kohtua riisuttiin naiseuteen liittyvästä kaltoin kohtelusta. Jes!

Jälkeenpäin Eva-Lena neuvoi, että jatkossa voisin antaa tunteiden virrata vapaasti ja tarkkailla sivusta, mitä niille tapahtuu. Vaikka tunne olisi voimakas ja negatiivinen, on hyvä uskaltaa antaa sen tulla. Tästä eteenpäin se olisi minulle helppoa.

Photo by Caroline Veronez on Unsplash
Energiahoidon jälkeen tapahtui monia merkittäviä asioita. Tajusin, että energiahoidon jälkeinen aika on todella tärkeä. Energiahoito avaa kanavia, hoitaa tukoksia ja poistaa blokkeja, mutta on minun itseni vastuulla, otanko energiahoidosta kaiken irti. Hoidon jälkeen mieli ja keho ovat avoimia uusille asioille. Uusia ajatuksia ja tuoreita näkökulmia pukkaa, mutta on minun tehtäväni integroida ne osaksi elämääni ja olemustani.

Tämä hoito oli todellinen tykki. Monta päivää meni kun ihmettelin, voiko energiahoito tehdä oikeasti tällaista ja kuinka uskomatonta tämä kaikki on. En tarkoita, että minulle olisi yhtäkkiä tapahtunut jotain super loisteliasta niin kuin että taivaasta olisi tipahtanut lottovoitto (en varmaan uskaltaisi ottaa vastaan, jos tipahtaisi). Mutta näkökulmassani elämään on tapahtunut useita huomattavia muutoksia.

Olen huomannut monia "pieniä" asioita, kuten että hoidon jälkeen minun on ollut paaaljon helpompi olla oma itseni ja olla murehtimatta, mitä muut minusta ajattelevat. Olen ottanut kiitollisuuslistat taas osaksi elämääni ja jälleen kerran todennut kiitollisuusharjoituksen mielettömän voiman. Pystyin olemaan avoimempi äidilleni. Annan itseni olla koko ajan enemmän nainen. Eli annan feminiinisen energian virrata yhä vapaammin. Luottamukseni universumiin on kasvanut. Uskon, että esimerkiksi reissuasiat järjestyvät kyllä, vaikka aikaisemmin olin pelännyt järjestelyjä aivan valtavasti. Teen koko ajan enemmän itseäni rakastavia tekoja, kuten otan rennommin, en kritisoi vaan kehun ja kannustan (mutta toisaalta uskallan myös sanoa suoraan oman mielipiteeni).

Nämä olivat siis niitä pieniä asioita. Ne kuulostavat vaikuttavilta ja ne ovatkin, mutta ne ovat pieniä verrattuna näihin seuraaviin.

Tällä kertaa energiahoidosta ja sen vaikutuksista oli vaikea kirjoittaa. Sitä, mitä koen sisällä, on todella vaikeaa pukea sanoiksi. Ehkä voisin yrittää sanomalla, että minussa on herännyt toivo parempaan elämään. Olen viime päivinä miettinyt paljon elämän tarkoitusta. Ei siis ihmiskunnan elämän tarkoitusta vaan oman elämäni tarkoitusta. Mitä minä haluan täällä tehdä? Millaisen jäljen jättää? Mikä on paras tapa, jonka voin kuvitella, miten voisin tehdä maailmasta paremman paikan?

Olen miettinyt paljon kuolemaa. Kuulostaa kenties hassulta, mutta todellisuudessa oman kuoleman pohtiminen on pitkä perinne esimerkiksi monien filosofien keskuudessa. Monet ovat huomanneet, että kuoleman miettiminen ja tiedostaminen on todella kova motivaattori elämään. Kuoleman miettiminen on saanut minut keskittymään enemmän sellaisiin asioihin, joilla on merkitystä, kuten elämän flow'hun ja aistillisiin nautintoihin.

Olen jo vuosia pitänyt itsestään selvänä (ja pidän edelleen), että ihmisen korkein tavoite on tulla onnelliseksi. Sellaiset väitteet, että on parempi uhrautua ja kärsiä muiden ihmisten tähden, ovat ihan höpöhöpöä. Joka niin sanoo, ei vain ole koskaan uskaltanut antaa itselleen lupaa olla onnellinen. Jokainen, joka on, tietää, että onnellinen ihminen on miljoona kertaa parempi lähimmäisilleen ja ympäristölleen kuin se uhrautuva kärsijäraukka (joka voi hänkin tehdä hyvää, mutta aika satunnaisesti ja rajatusti).

Haluan olla niin kuin sellaiset ihmiset, jotka ovat luoneet ylettömän paljon hyvyyttä, totuutta ja kauneutta ympärilleen – niin kuin Äiti Teresa, Gandhi, dalai-lama tai Buddha. Uskon, että heidän täytyy olla maailman onnellisimpien ihmisten joukossa. Samalla he saavat toteuttaa tarkoitustaan ja tuoda onnea ja kaikkea ihanaa miljoonille ihmisille. Voiko olla parempaa tavoitetta elämässä? Ei tämän filosofin näkökulmasta ainakaan.

Eli kiitos, Eva-Lena. Sinun energiahoitosi on synnyttänyt tähän maailmaan Äiti Teresa juniorin. Kun hallitsen maailmaa, teen sinusta Ladyn. ;)

Jokaisella ihmisellä on kaksi unelmaa elämälleen: julkinen ja yksityinen. Julkinen unelma on se, jonka kerrot muille, jos joku kysyy, mistä haaveilet. Yksityinen unelma on se iso ja pelottava, ”mahdoton” haave, jonka pelkkä ajatteleminenkin on liian tuskallista. Nyt paljastan yksityisen unelmani julkisesti. Haluan olla noita ja parantaja, mystikko ja pyhimys. En tiedä vielä, minkälainen sellainen tai millä tavoin parantaisin (sanoilla, loitsuilla?), koska ihan niin kuin lääkärin tai filosofin, minun on aloitettava perusteista, ennen kuin erikoistun.

Tämä unelma on niin iso ja pelottava, että voi olla, että tulevaisuudessa luet täältä blogista, että olen perääntynyt ja muuttanut mieltäni. Se on kuitenkin vain pelkoa ja ohimenevä mutta tärkeä osa matkaa.

Uskallatko kokeilla energiahoitoa? ;)

*

Lähihoito 60min/60€ ja kaukohoito 55€/60min (sis. Alv. 24%)

Eva-Lenan yhteystiedot täältä
Voiman Liekki -hoitolan kaikki palvelut täältä


Photo by Photo Nic Co Uk Nic on Unsplash
 

Kommentit

Suositut tekstit